Електрическите автомобили обикновено се опитват да се отличат от останалите с много технологии и по-футуристичен стил. Много хора обаче все още предпочитат някои по-традиционни елементи и не искат да се разделят с тях.
Например наличието на физически бутони в интериора. През последните няколко години много производители на EV заложиха на по-технологични интериори с по-малко бутони и по-изчистен дизайн. Това обаче не се хареса на клиентите, особено в Европа, където аудиторията е малко по-консервативна в това отношение.
И докато в Китай например най-популярни са автомобилите, които изобилстват от технологии, в Европа и други райони по света предпочитат по-скромните и лесни за използване интериори. А наскоро и някои тестове за безопасност показаха, че наличието на бутони улеснява управлението на функциите и намалява разсейването. Затова Euro NCAP скоро ще въведе изискване за физически бутони за някои от най-използваните функции в колата, за да даде 5-звезден рейтинг.
Volkswagen се е вслушала във всичките критики на клиентите и предупрежденията на експертите. Затова компанията планира „изцяло нов дизайнерски език“ за интериорите на автомобилите си. Той ще бъде въведен със следващото поколение на електромобилите ID.3 и ID.4, съобщава Motor1.
Колите ще се завърнат към корените си, от гледна точка на дизайна. Завръщането ще е към това, с което Volkswagen е разпознаваем, казва ръководителят на проучванията и разработките на Volkswagen Кай Грюниц пред Auto Express.
Бъдещите модели на марката ще предлагат бутони именно за най-често използваните функции. Няма да се налага те да бъдат търсени в менюта и подменюта в инфотейнмънт интерфейса.
Грюниц потвърждава и заявената преди време цел на Volkswagen: да увеличи качеството на изработката и на материалите в интериора. Това намерение също остава въпреки трудностите, през които минава компанията в момента.
А конкретно за електричките ID.3 и ID.4 можем да очакваме още подобрения в батериите и производителността. Те ще са първите с новия производствен процес, който трябва осезаемо да намали разходите и да повиши качеството. Дали това ще бъде така, ще трябва да почакаме да разберем, тъй като новото поколение на двата модела се очаква през 2026 г.